fredag 13 mars 2009

HÄR och NU!

Det är många människor som lever i framtiden. Imorgon ska jag gå till skolan/jobbet sen ska jag handla. Om en vecka ska jag till Emma på fest, vad ska jag på mig? I sommar ska jag på semester och DÅ ska jag bara vara och njuta. Sen i höst är det ett nytt projekt  bla bla bla

Andra lever i dåtiden – när jag var ung då skulle alla ha platåskor. Kommer du ihåg förra sommaren då jag åkte till Italien då bla bla bla Jag kommer ihåg det där du sa här…

Vi stressar och ska hinna allt; jobba/studera, träna, ta hand om familjen, ha kul med vänner, vara klassförälder, städa, planera, vara tillgänglig, vara uppdaterad på nyheter och kultur, bjuda på fest, gå på fest mm mm mm

 

Stanna upp en stund och var HÄR OCH NU, andas med magen, långa djupa andetag. Stanna upp och öppna dina sinnen – bli medveten om vad du ser, hör, känner, luktar och smakar, hur känns balansen i kroppen.

Lägg handen på hjärtat, säg TACK, tack för att du slår utan att jag behöver tala om det för dig. Tack för att jag har blodomlopp och armar och ben. Tack för min familj, tack för att jag tillhör de 3 % rikaste i världen, har tak över huvudet och mat i magen. Tack för mina fantastiska vänner och för (Hitta på 3 egna saker)

  •               ……..
  •               ……..
  •                ……..

 Gör detta varje dag och märk skillnaden på en gång.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Vill du bli mer motiverad, jobba mer effektivt och få bättre relationer?

Här kan du läsa om person-, team och ledarskapsutveckling. Jag skriver om NLP, mental träning och olika utvecklande tekniker för att dela med mig hur du kan få ett bättre liv både på jobbet och hemma.

Välkommen in på hemsidan www.inrestyrka.se för utbud av kurser och föredrag, jag skräddarsyr gärna ett föredrag efter vad ditt företag behöver.
Mejla gärna synpunkter till birgitta@inrestyrka.se