torsdag 18 juni 2009

Jag är unik

Dagens kort ur tankeasken:

Jag är unik.
Det finns bara en av mig.
Jag vägrar att förminska mig genom att jämföra mig med andra.
Jag är helt unik och därmed ovärderlig.

Jag fick lära mig Vikingalagen för några år sen, den är Jantelagens motsats och det behöver vi verkligen nu när lågkonjunkturen slår till höger och vänster. Det är då viktigare än någonsin att hitta, behålla och öka självkänslan.

VIKINGALAGEN (Lars Eric Uneståhl)
1. Tillvarons största gåva är jag själv.
2. Alla människor kan lära sig något av mig.
3. Mina tankar är mer komplicerade än alla datorer.
4. Mina känslor är lika viktiga som andras.
5. Det jag säger är väl värt att lyssna på.
6. Det jag gör är väl värt att uppmärksamma.
7. Jag respekterar mig själv och finner att andra gör det också.
8. Jag skrattar åt mig själv med ömhet och värme.
9. Jag har fullrätt att må bra på alla sätt.
10. Jag är unik, det finns ingen mer som jag.

Läs och tro, det gör gott!

Inga kommentarer:

Vill du bli mer motiverad, jobba mer effektivt och få bättre relationer?

Här kan du läsa om person-, team och ledarskapsutveckling. Jag skriver om NLP, mental träning och olika utvecklande tekniker för att dela med mig hur du kan få ett bättre liv både på jobbet och hemma.

Välkommen in på hemsidan www.inrestyrka.se för utbud av kurser och föredrag, jag skräddarsyr gärna ett föredrag efter vad ditt företag behöver.
Mejla gärna synpunkter till birgitta@inrestyrka.se