fredag 24 februari 2012

Frukostklubben Danderyds kommun

Kul att få prata för Danderyds kommun och företagare i Danderyd på Frukostklubben i veckan.
Jag fick förmånen att prata om att förbättra relationer (på jobbet) och gav tre tips:

1. Då vi alla är olika är det bäst att lyssna, matcha med kropp, röst och ord för att förstå, gå från det är INTE SANT! till INTRESSANT!




2. Vill du ha RÄTT eller vill du ha en bra relation?
3. Ta tillbaka "fjärrkontrollen" över dina känslor om det är så att någon annan trycker på dina negativa knappar eller försöker "smitta" dig med sin negativet.

Jag berättade också Cookiethief historien som du kan läsa här på bloggen april 2010

Inga kommentarer:

Vill du bli mer motiverad, jobba mer effektivt och få bättre relationer?

Här kan du läsa om person-, team och ledarskapsutveckling. Jag skriver om NLP, mental träning och olika utvecklande tekniker för att dela med mig hur du kan få ett bättre liv både på jobbet och hemma.

Välkommen in på hemsidan www.inrestyrka.se för utbud av kurser och föredrag, jag skräddarsyr gärna ett föredrag efter vad ditt företag behöver.
Mejla gärna synpunkter till birgitta@inrestyrka.se