måndag 23 mars 2009

Tänker du problem eller resultatfokuserat?

Hur tänker du? Är det problemfokuserat eller resultatfokuserat? Checka här:
Tänk på ett mindre problem du har.......... svara på följande frågor:
Vad är fel?
Varför har jag det här problemet?
Hur länge har jag haft problemet?
Hur begränsar det mig? 
Vad hindrar det här problemet mig att göra?
Vems fel är det att jag har problemet alls?

Hur känns det när du svarar på frågorna?

Tänk på samma mindre problem...... svara nu på de här frågorna:
Vad vill jag uppnå?
Vad vill jag ha istället?
Var och när vill jag uppnå det?
När jag uppnår det, vad kommer det att göra för mig?
Hur vet jag att jag uppnått det?
Vad ska jag göra för att uppnå det jag vill?

Hur känns det att svara på de här frågorna?

Om du bestämmer dig för att prova på coaching och resultatfokuserat titta på olika områden i ditt liv, vad skulle det kunna innebära för dig? Välkommen att ringa mig 070-491 19 06

Inga kommentarer:

Vill du bli mer motiverad, jobba mer effektivt och få bättre relationer?

Här kan du läsa om person-, team och ledarskapsutveckling. Jag skriver om NLP, mental träning och olika utvecklande tekniker för att dela med mig hur du kan få ett bättre liv både på jobbet och hemma.

Välkommen in på hemsidan www.inrestyrka.se för utbud av kurser och föredrag, jag skräddarsyr gärna ett föredrag efter vad ditt företag behöver.
Mejla gärna synpunkter till birgitta@inrestyrka.se